woensdag 24 augustus 2011

Danique's column #1

Hallo allemaal, dit is mijn eerste column voor Wordjegepest. Wel heb ik al een column in hun nieuwsbrief, maar dit is toch iets nieuws.


Als eerste zal ik mezelf even voorstellen;


Ik ben Danique en ik ben 17 jaar oud. Op het moment zit ik in VWO 6, mijn examenjaar dus. Naast school werk ik op de afdeling sport en entertainment bij Port Zélande, Center Parks, en ik sport heel veel. Een aantal jaar geleden (bijna 5 jaar geleden) heb ik een hyve opgericht tegen pesten: Pesten is Laf!
Deze hyves heb ik niet voor niets opgericht, ik ben heel erg tegen pesten. Pesten is wel het zwakste wat iemand kan doen, je weet niet wat voor schade je er mee aanricht.

Ik wel. Zelf ben ik lange tijd gepest, dag in dag uit.
Op de basisschool ben ik vanaf groep 6 gepest, dat is dus ongeveer 6 jaar. daarna ben ik ook in de 1ste van de middelbare school gepest. Gelukkig was het daarna over, een mentor had de pesters aangesproken en zo is het opgelost. In totaal ben ik dus 4 jaar gepest, door de hele klas. Alle klasgenoten waren tegen me. Dag in, dag uit werd ik uitgescholden, geschopt, geslagen of voor gek gezet. Eigenlijk vond ik dat nog niet zo erg, het ergste vond ik de periodes dat ik genegeerd werd, dat het leek alsof ik niet bestond.
Later ben ik weer opnieuw bepest, in de 4de van het VWO. Maar dit keer was het anders. Ik werd niet gepest door klasgenoten, maar door een docente. Die docente had een hekel aan me en liet dat merken door me uit te schelden, voor gek te zetten voor de klas en me telkens de les uit te sturen. Toen ik dit met mijn mentor besprak kwam er een gesprek met die docente, na dat gesprek heeft ze me genegeerd. Dat doet ze nu nog steeds, de kans bestaat dat ik dit jaar weer les van haar krijg, daar ben ik toch wel bang voor...
Kan je nagaan wat het pesten van 2 jaar geleden nu nog steeds voor invloed op mij heeft!
Die eerdere 4 jaar pesten hebben een nog grotere invloed gehad op mij, die hebben mij gevormd tot wie ik nu ben. De invloed van die jaren pesten is nu nog steeds heel groot. Het heeft dingen moeilijker gemaakt, het heeft problemen opgeleverd voor mijzelf. Sociale en psychische problemen. Op de psychische problemen ga ik verder niet in, maar ik kan jullie wel vertellen dat ik daarvoor nu nog steeds bij een psycholoog loop.
Was dat wat ze wilden bereiken?
Is dat wat pesters willen aanrichten bij hun slachtoffers?
Zouden mijn pesters van toen zich ooit bedacht hebben dat dit zou kunnen gebeuren?
Zouden ze ooit kunnen bedenken dat de problemen van nu, mede door hen veroorzaakt zijn?
Ik ben bang van niet...

De komende tijd zal ik wekelijks een column laten plaatsen hier, ik hoop dat jullie die columns een beetje leuk gaan vinden. Elke keer zal ik iets over pesten vertellen.
Ik ben benieuwd wat jullie er van gaan vinden!

Groetjes Danique

Geen opmerkingen:

Een reactie posten